Detienen en Valladolid a la chica que tienen que juzgar en Girona por un delito de aborto

04.02.2008

M.B.. Girona
La chica de 29 años y origen boliviano que tiene que ser juzgada en Girona por haberse provocado un aborto y haber huído de la justicia ha sido detenida en Valladolid. La acusada se tenía que presentar el mes pasado en el juzgado penal número 1 de Girona, pero no acudió y fue imposible localizarla. La vista se suspendió y el titular del juzgado emitió una orden de búsqueda y captura para la joven -era la segunda vez que se cancelaba el juicio porque no se presentaba.- Esta orden se pasó a todos los cuerpos policiales del Estado. Finalmente, la mujer fue localizada y detenida en Valladolid. Los agentes le comunicaron que tenía una citación judicial de Girona y que la vista se celebraría el mes de mayo. Después la dejaron en libertad.

El fiscal pide una pena de cárcel de nueve meses para la chica. Según la versión del ministerio público, la mujer se forzó la pérdida del feto. Cogió unas pastillas que se usan para la acidez estomacal y las úlceras y se las introdujo por la vagina con la intención de provocar una fuerte contracción de la matriz y expulsar el feto. La acusada fue descubierta porque acudió al hospital de Palamós por una gran hemorragia y perdió el bebé que esperaba. Los médicos vieron que el aborto no podía ser espontáneo e informaron a las autoridades policiales y el juzgado inició una investigación. La defensa mantiene que fue un aborto no provocado.

ORIGINAL SIN TRADUCIR:

Detenen a Valladolid la noia que han de jutjar a Girona per un delicte d’avortament

M.B.. Girona
La noia de 29 anys i d’origen bolivià que ha de ser jutjada a Girona per haver-se provocat un avortament i que havia fugit de la justícia ha estat detinguda a Valladolid. L’acusada s’havia de presentar el mes passat al jutjat penal número 1 de Girona, però no hi va anar i va ser impossible localitzar-la. La vista es va suspendre i el titular del jutjat va emetre una ordre de crida i cerca per a la jove –era el segon cop que es cancel·lava el judici perquè no s’hi presentava–. Aquesta ordre es va passar a tots els cossos policials de l’Estat. Finalment, la dona va ser localitzada i detinguda a Valladolid. Els agents li van comunicar que tenia una citació judicial de Girona i que la vista se celebraria el mes de maig. Després van deixar-la en llibertat.

El fiscal demana una pena de presó de nou mesos per a la noia. Segons la versió del ministeri públic, la dona es va forçar la pèrdua del fetus. Va agafar unes pastilles que es fan servir per l’acidesa estomacal i les úlceres i se les va introduir per la vagina amb la intenció de provocar una forta contracció de la matriu i expulsar el fetus. L’acusada va ser descoberta perquè va anar a l’hospital de Palamós per una gran hemorràgia i va perdre el nadó que esperava. Els metges van veure que l’avortament podia no ser espontani i van informar les autoritats policials i el jutjat va iniciar una investigació. La defensa manté que va ser un avortament no provocat.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2725049



A %d blogueros les gusta esto: